Det første du må gjøre er å melde inn skaden. Skjer dette elektronisk vil du bli kontaktet senest neste arbeidsdag. Ved perioder med stor pågang kan det ta noe lengre tid. Forsikringsselskapet vil hjelpe deg å avklare omfanget av skaden og undersøke om forholdet er dekket av din forsikring. Er det behov for hjelp fra fagfolk eller eksperter, blir disse involvert. Deretter kan skadeoppgjøret gå sin gang.

Dette skjedde med Håvard Lomsdal i Fetsund. Han var uheldig og knuste nettbrettet sitt, og kommer på at han har forsikring gjennom MelhusBanken. Håvard tar kontakt med rådgivere i MelhusBanken, som setter automatisk over til skadeavdelingen i Eika. Skadeavdelingen spør om takst på nettbrettet og Håvard leverer dette neste dag.

Utbetalingen for det knuste nettbrettet skjer samme dag som takst ble levert inn.

-Jeg er kjempefornøyd med hvordan skadeoppgjøret ble håndtert. Spesielt tiden det tok å få behandlet saken. Fra jeg tok kontakt til pengene var på konto, så tok det kun 1 døgn. Imponerende saksbehandling, sier Håvard Lomsdal. 

Skader og ulykker kommer i mange former. Skadeoppgjøret varierer naturlig nok deretter. Så er det slik at du ikke kan forsikre deg mot alt. Men, du kan ta et bevist valg for hva du ønsker å forsikre.

-I dette tilfellet hadde kunden forsikringen Eika Pluss, som inneholder forsikring av uspesifisert verdigjenstand med verdi inntil kr 30 000,-. Dette er et nytt forsikringsprodukt som trygger kunde med kaskodekning på gjenstander som man tidligere har måtte forsikre spesifisert i verdigjenstandsforsikring. Den har lav egenandel og dekker bredere enn hva innbo- og reiseforsikring gjør, forteller Anne Hakvåg i MelhusBanken. 

Har du vært uheldig eller lurer på hvilke eiendeler du bør forsikre? Kontakt oss gjerne for en prat